Bu basit egzersizlerle daha çevik ve sağlıklı bir bedene sahip olabilirsiniz.

31 Mar 2020 Salı 12:59


Spor Bilimleri Fakültemiz; Antrenörlük Eğitimi, Egzersiz ve Spor Bilimleri, Rekreasyon, Spor Yöneticiliği, Engelliler için Egzersiz ve Spor olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır. Fakültemiz öğrencilerimize, zengin teorik bilginin yanı sıra çağdaş ve evrensel düşünceyi, vatan sevgisi ve millî değerleri, Rumeli Felsefesi doğrultusunda her türlü dogma, kalıp ve ezberden sıyrılabilmek, farkları ve ayrıntıları yakalayabilmek bağımsız fikir ve düşünce üretebilmek için gerekli olan tartışma kültürünü öğretmeyi hedeflemekte; ayrıca akademik donanımı ve konumu itibariyle tüm öğrencilerimizi en az bir spor branşına her yönüyle hâkim ve sportif yeterlilikleri en üst seviyeye ulaşmış, teorik bilgi yanında pratik birikim de edinmiş nitelikli sporcular olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Kendimizin ve yakın çevremizin sağlığını düşünerek evde kaldığımız bu zamanlarda egzersiz yapmak hem psikolojimiz hem de beden sağlığımızı korumak adına son derece önemlidir. Sağlıklı bir bedenle hayatınızdaki her şeye daha kolay yetişebilir, daha hızlı ve dinamik hareket edebilirsiniz. Peki ne yapmalı ve sağlıklı güzel günlere başarılı bir şekilde nasıl çıkmalı? Evimizde dinlenmenin ve “uzaklaşmanın” yanı sıra çalışabilir, üretebilir ve hatta spor yapabilirsiniz. İstanbul Rumeli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi hocaları olarak yaşam alanınızı daha efektif kullanmanız için basit ama etkili egzersizleri sizler için derledik. Bu basit egzersizlerle vücudunuzun kuvvet ve dayanıklılığını arttırabilir, daha çevik ve sağlıklı bir bedene sahip olabilirsiniz.

Isınma egzersizleri: Egzersizlere başlamadan önce kullanacağımız kasları eklemleri ve diğer yapıları uygun açılarda hareketlere hazırlayıp, oluşabilecek yaralanmalardan önlememiz gerekmektedir. Bu nedenle ısınma egzersizlerini hareketlere başlamadan önce mutlaka uygulamamız gerekmektedir.


Squat egzersizi: Bu çalışma hareket esnasında birden fazla kası aktive ederek ( kalça, bel, bacak ve karın) diz ve kalça eklemlerinin hareketliliğini artırarak metabolizma hızının artırılmasında fayda sağlar.


Hip trust : Vücudunuzu daha iyi gösterip daha ağır kaldırmanızı sağlamasının yanı sıra, güçlü kalça kasları atletik performans için de elzemdir.

Cobra lat pull down: Duruş bozukluklarından kaynaklı oluşan sırt ağrılarının azalması ve güçlenmesi için uygulanır. Sırt ve omuz esnekliğinin gelişimini sağlar.


Şınav: Form yakalamanızı ve bu formu korumanızı sağlar. Fit ve sağlıklı bir görünüm kazanmanıza yardımcı olur. Metabolizmanızın çalışmasına olumlu yönde katkı yapar. Şınavla sadece göğüs ve kollarınız değil; sırt, karın, ayak ve kanat kaslarınız da biçimlenir.


Diamond push up: Üçgen şınav, vücudunuzu stabilize etmeye zorlarken aynı anda birden fazla eklemin kullanılmasını gerektirir. Diamond push up vücudunuzu stabilize etmek ve güç kazanmak için diğer kas gruplarını da çalıştırarak üst düzey bir performans sağlar.


Soğuma hareketleri: Egzersiz sonrasında parçalanmış olan kasların onarımına, özellikle anaerobik egzersiz sonucu oluşan laktik asitin atımına ve egzersiz sonrasında oluşacak olan kas ağrılarının giderilmesine çok büyük katkı sağlar. Soğuma hareketleri yapılan çalışmadan alınan verimi arttırırken daha sonra yapılacak olan antrenmana da vücudu hazır hale getirir. Özellikle yapılan çalışmanın etkilediği kas gruplarına yönelik yapacağımız 10-15 dakikalık gerdirme hareketleri hem kaslarda biriken laktik asidin dağılımını sağlayacak hem de kaslarımızı rahatlatacak, toparlanmasını hızlandıracaktır.



Designneuro